ΠΟΔΗΛΑΤΡΟΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ..
Σκοπός ειναι να δίνουμε πληροφορίες για ποδηλατοδρομους και παρομοια δινω καποια απο το bloka.com Καρδίτσα η Ευρωπαία, Πάτρα... το κεφαλοχώρι Τη δεύτερη θέση μετά την Ολλανδία ( 27 %) κατέλαβε η Καρδίτσα ( 22 %) σε ποσοστό χρήσης ποδηλάτου στο σύνολο των μετακινήσεων , σύμφωνα με έρευνα του 2004 . Πρόκειται για μια ελληνική πόλη που διεκδικεί να αποτελέσει πιλότο για τη χρήση ποδηλάτου στις αστικές μετακινήσεις . Το 60 % των μετακινήσεων στην Καρδίτσα γίνονται με τα πόδια ή με το ποδήλατο . Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που πέντε πατρινοί συγκοινωνιολόγοι παρεμβαίνοντας στο κυκλοφοριακό έφεραν στο προσκήνιο την Καρδίτσα ως πόλη που παραπέμπει περισσότερο στις ευρωπαϊκές συνήθειες . Ένα τεράστιο , λειτουργικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε συνδυασμό με μία διαρκή καμπάνια ευαισθητοποίησης έχουν σαν αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά η χρήση του Ι . Χ . Συγκεκριμένα , το 37 % των μετακινήσεων γίνεται με τα πόδια , το 22 % με ποδήλατο , το 27 % με αυτοκίνητο , το 9 % με μοτοσικλέτες , το 3 % με δημοτική συγκοινωνία και το 2 % με ταξί . Ποδήλατο χρησιμοποιούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι άνδρες ( 66 %), αλλά και οι γυναίκες δεν το βάζουν κάτω ( 33 %). Σε ό , τι αφορά εξάλλου τις ηλικιακές κατηγορίες , σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου Καρδίτσας , οι μισοί από τους χρήστες είναι μεγαλύτεροι των 50 ετών , ενώ στους άλλους μισούς κυριαρχούν οι μαθητές . Εκτός όμως από τους μονίμους κατοίκους της Καρδίτσας που χρησιμοποιούν ποδήλατο , ο Δήμος χορηγεί στον κάθε επισκέπτη για τις δουλειές του στο κέντρο της πόλης ένα δημοτικό ποδήλατο με την προϋπόθεση ότι θ� αφήσει το αυτοκίνητό του σ' έναν από τους δημοτικούς υπαίθριους χώρους στάθμευσης . Εφόσον σταθμεύσει το αυτοκίνητο , μπορεί να δανειστεί ένα από τα ποδήλατα που υπάρχουν στο πάρκινγκ , προκειμένου ο επισκέπτης να κάνει τη δουλειά του και στη συνέχεια να το επιστρέψει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση . Αντίστοιχες πολιτικές ποδηλάτου έχουν εφαρμόσει και άλλες περιφερειακές πόλεις όπως ο Βόλος , η Λάρισα , το Μαρούσι , η Χίος κ . ά . Τα « ποδηλατικά » μέτρα υιοθετήθηκαν μετά από μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του υπουργείου Μεταφορών σε 17 ελληνικές πόλεις μεταξύ των οποίων και η Πάτρα . Όσες μάλιστα από τις πόλεις θέλησαν να υιοθετήσουν τη μελέτη χρηματοδοτήθηκαν με 118 . 000 � από το υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να προχωρήσουν στις υποδομές . Η Πάτρα φυσικά προτίμησε και πάλι να είναι η πόλη των χαμένων ευκαιριών . Παραλιακός ποδηλατόδρομος στο Βόλο (14/06/2007) Στο στάδιο της προεργασίας οδηγείται η προεκλογική δέσμευση της δημοτικής αρχής Βόλου για την χάραξη του παραλιακού ποδηλατόδρομου και δρόμου περιπάτου, μήκους 16 χιλιομέτρων από τον Αναυρο μέχρι και τον "Σωρό", όπως άφησε να διαφανεί ο δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης. Πρόκειται για έργο αναψυχής των πολιτών σε ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο με ποδήλατο κυρίως, ώστε να συνδυαστεί και η επιθυμία ξένων τουριστών για την καθιέρωση της "ποδηλατάδας". Το σαιτ των ποδηλατων κανει ενα project για χαρτογραφηση διαδρομων με ποδηλατο http://www.podilates.gr/?q=node/658 Aναφέρω πολεις με δικτυο ποδηλατοδρομων ενεργό - Λάρισσα -Τρίκαλα - Κως -Καρδιτσα -Μεσολόγγι - Χαλάνδρι -Ιτεα - Ιωαννινα (http://podilatespatra.blogspot.com/2006/06/photo-by-marina.html) Οποιος ξερει ας βαλει λιγο γνωση στο φορουμ! http://farm1.static.flickr.com/209/501961359_70de7c6c98.jpg?v=0 > η φωτο ειναι απο ιωαννινα και την βρηκα απο τους http://podilatespatra.blogspot.com/